14 Mai 2019, 18:16 | Kommenter »
Dagene går fort når endelig snøren går....ALT for fort.
Men når man får melding og bilde av crewcheifen om overhaling av racemotor Tre dager før avreise, da blir til og med andre litt svett og stressa. Tankene som går gjennom hode til crewchiefen tror jeg heller ikke noen ønsker å vite om. Men kjenner vi han rett så er bilen klappet og klar torsdag kveld og klar for avreise på fredag :) Vi må iallefall håpe at det er så "enkelt" som det .
Så har vi fått inn t-skjorter for sessongen 2019.
Største størrelse er XX-Large, men fra tidligere år har vi erfart at de som bruker 3XL fint har gått ned til 2 XL. Som Akama T-shirt som sponser oss med trøyene sier : " Det er svenske størrelser vi snakker om her".
Det vil atså si at svenskene er større enn oss kropslig. hehe....
Vi har valgt å gå ned til 100 kr pr t-skjorte, så da er det bare å hive seg på.Å motivet i år er bare lekkert. Førstemann til mølla....
3 dager før avreise er det overhaling av racemotor.....hjelpes meg
ÅRETS LEKRE T-SHIRTS HAR ANKOMMET. PRISEN ER KR 100.- pr stk
Men når man får melding og bilde av crewcheifen om overhaling av racemotor Tre dager før avreise, da blir til og med andre litt svett og stressa. Tankene som går gjennom hode til crewchiefen tror jeg heller ikke noen ønsker å vite om. Men kjenner vi han rett så er bilen klappet og klar torsdag kveld og klar for avreise på fredag :) Vi må iallefall håpe at det er så "enkelt" som det .
Så har vi fått inn t-skjorter for sessongen 2019.
Største størrelse er XX-Large, men fra tidligere år har vi erfart at de som bruker 3XL fint har gått ned til 2 XL. Som Akama T-shirt som sponser oss med trøyene sier : " Det er svenske størrelser vi snakker om her".
Det vil atså si at svenskene er større enn oss kropslig. hehe....
Vi har valgt å gå ned til 100 kr pr t-skjorte, så da er det bare å hive seg på.Å motivet i år er bare lekkert. Førstemann til mølla....
3 dager før avreise er det overhaling av racemotor.....hjelpes meg
ÅRETS LEKRE T-SHIRTS HAR ANKOMMET. PRISEN ER KR 100.- pr stk
10 Mai 2019, 14:25 | Kommenter »
Det er vår i luften og årets dragracing-sesong nærmer seg. Vi har alt luftet pick-up'en litt da vi sist helg var å viste oss frem på vårmønstringen til Kongsberg Amcar. Se bilder i mappen Sesongen 2019. Terminlisten for 2019 er lagt ut. Vi har valgt å ikke stille på Spring Nats Gardermoen i år da dette ikke er et løp i EDRS-serien. Sesongstart for oss blir i da i Orsa, Sverige 18-19 mai.
24 Desember 2018, 11:08 | Kommenter »
Vi har lagt et slitsomt år bak oss. Starten blei ikke som den skulle, med motorhavari i Sverige. Men ivrige følgere satte alle kluter til NOK engang og bidrag kom inn i form av penger via vips,rett inn på racekonto og kjøp av t-skjorter. Vi er dere evig takknemlige og uten dere hadde crewchiefen kasta inn håndkle for denne sessongen. Men det kunne han jo glemme når han så iveren til alle følgere og ikke minst fra familien som bidro. Han MÅTTE sette i stand motoren. Deler blei bestilt og deler blei sendt til maskinering. Men motet sank, for maskineringen tok mange flere uker enn anntatt og det så mørkt ut. Men plutselig kunne crewciefen melde på både team og bil på Gardermoen i august. Spenningen var til å ta og føle på. Det så ut til å virke bra, men plutselig blei det oppdaga spon IGJEN. Det blei demontert del for del og eleminert ut del for del. De fant ingen feil og tok sjansen på å kjøre videre.
Høsten kom og Drag Finals på Gardermoen stod for tur. Det var vårt siste stevne dette året. Bilen gikk bra, tidene var ikke helt der de burde, men driveren vår hadde heller ikke fått kjørt så mye i år og det ligger noen sommerfugler å ulmer i magen, når man ikke helt sikkert veit hvordan bilen reagerer.
Så så det mørkt ut igjen, for rett før startplata, ville ikke bilen starte og blei trillet av banen. HVA var det NÅ da?
Det viste seg å være en ledning til starteren som ikke var på plass og vi var heldigvis klare for neste runde.
Å Fredrik han klarte seg drag for drag og plutselig var han jammen i meg i finalen. En velfortjent 2.plass til han og ikke minst til vår dyktige Crewchief.
Det var et stolt team som entret opp på startplata når pokalen skulle mottas.
Så hadde vi åpen dag i verkstedet 20.oktober, med forholdsvis god oppslutning. Vi manglet desverre noen som ikke kunne komme alikevel. Men for alt vi veit så får vi til det samme til neste år, om enn kanskje litt tidligere på året :)
Men nå er det jul og julefreden skal om noen få timer senke seg i de 1000vis av hjem rundt omkring.
Vi håper dere vil kose dere i dag og i dagene framover fram til det nye året er på plass om en uke.
Bare jul og nyttårsfeiring er ferdig så settes det i gang med service på bil og motor, slik at teamet er klar for oppstart i mai.
Nok engang takk til dere for følge dette året, for sponsing og ikke minst mange gode ord,som igjen gjorde at crewchiefen ikke ga opp men stod på og kom i mål før sessongen var helt ferdig. Utrolig moro.
Da vil vi ønske dere en RIKTIG GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR til dere alle !
Må 2019 bli et fartsfylt spennende år, med gode resultater og tider.
Kos dere masse, lag dere gode minner og nyt noen dager med fri og familieliv.
Julehilsen fra
alle oss i team-tiger
Høsten kom og Drag Finals på Gardermoen stod for tur. Det var vårt siste stevne dette året. Bilen gikk bra, tidene var ikke helt der de burde, men driveren vår hadde heller ikke fått kjørt så mye i år og det ligger noen sommerfugler å ulmer i magen, når man ikke helt sikkert veit hvordan bilen reagerer.
Så så det mørkt ut igjen, for rett før startplata, ville ikke bilen starte og blei trillet av banen. HVA var det NÅ da?
Det viste seg å være en ledning til starteren som ikke var på plass og vi var heldigvis klare for neste runde.
Å Fredrik han klarte seg drag for drag og plutselig var han jammen i meg i finalen. En velfortjent 2.plass til han og ikke minst til vår dyktige Crewchief.
Det var et stolt team som entret opp på startplata når pokalen skulle mottas.
Så hadde vi åpen dag i verkstedet 20.oktober, med forholdsvis god oppslutning. Vi manglet desverre noen som ikke kunne komme alikevel. Men for alt vi veit så får vi til det samme til neste år, om enn kanskje litt tidligere på året :)
Men nå er det jul og julefreden skal om noen få timer senke seg i de 1000vis av hjem rundt omkring.
Vi håper dere vil kose dere i dag og i dagene framover fram til det nye året er på plass om en uke.
Bare jul og nyttårsfeiring er ferdig så settes det i gang med service på bil og motor, slik at teamet er klar for oppstart i mai.
Nok engang takk til dere for følge dette året, for sponsing og ikke minst mange gode ord,som igjen gjorde at crewchiefen ikke ga opp men stod på og kom i mål før sessongen var helt ferdig. Utrolig moro.
Da vil vi ønske dere en RIKTIG GOD JUL OG ET GODT NYTT ÅR til dere alle !
Må 2019 bli et fartsfylt spennende år, med gode resultater og tider.
Kos dere masse, lag dere gode minner og nyt noen dager med fri og familieliv.
Julehilsen fra
alle oss i team-tiger
20 Juli 2018, 21:42 | Kommenter »
Fredag var det å demontere toppen og prøve å finne ut feilen fra gårsdagen. Det var en metanol lekkasje...men hvor kom den fra? Crewchiefen oppdaget at lekkasjen kom fra en sprekk inn mot sprengblekket på innsuget. Hvem i nærheten kunne sveise? Å det helst NÅ? En god venn av familien Gunnar Kaasa i Sandefjord var redningen. Det var bare å komme. Crewchiefen og farfar satte nesa mot Sandefjord . Ingen enkel sak å sveise i detta materialet, men Gunnar er en dreven kar og fikk det til.
Det blei seint denna kvelden også, men et nytt problem var ute av verden. Nå skulle det monteres fredag morgen.
Fredag dro crewchiefen tidlig opp i verkstedet og satte i gang. Da var allerede farfar på plass og hadde satt i gang.
Litt ut på dagen tikket det inn melding om at nå var det på plass igjen. Så får det tørke til lørdag morgen, før det blir en ny start på motoren. Vi får krysse fingra for at det nå er tett.
Det blei også oppdaget en liten lekkasje i bakakselen ( joken ) og her måtte også noe gjøres. DEN muttern satt som et sant helvete, så det måtte brukes litt varme i håp om at den skulle løsne. Eller rettere sagt...Han fikk til slutt løsna den litt før den låste seg og da gikk den ikke å rikke hverken fram eller tilbake 🙈Da blei det litt varme på og med Tigermamma stående på bremsen, fikk crewchiefen heldigvis løsna den.
Så var det å gjøre reint og kline inn med guffe, håpe det blei tett, og montere på plass igjen. Så må dette stå å tørke.
Crewchiefen tok tidlig eftan i dag , godt å få slappet av litt i varmen også, og ikke minst i ferietid .
I morgen tidlig er det på'n igjen, så får vi satse på at bil og motor straks er klar for race med avgang onsdag.
Det blei seint denna kvelden også, men et nytt problem var ute av verden. Nå skulle det monteres fredag morgen.
Fredag dro crewchiefen tidlig opp i verkstedet og satte i gang. Da var allerede farfar på plass og hadde satt i gang.
Litt ut på dagen tikket det inn melding om at nå var det på plass igjen. Så får det tørke til lørdag morgen, før det blir en ny start på motoren. Vi får krysse fingra for at det nå er tett.
Det blei også oppdaget en liten lekkasje i bakakselen ( joken ) og her måtte også noe gjøres. DEN muttern satt som et sant helvete, så det måtte brukes litt varme i håp om at den skulle løsne. Eller rettere sagt...Han fikk til slutt løsna den litt før den låste seg og da gikk den ikke å rikke hverken fram eller tilbake 🙈Da blei det litt varme på og med Tigermamma stående på bremsen, fikk crewchiefen heldigvis løsna den.
Så var det å gjøre reint og kline inn med guffe, håpe det blei tett, og montere på plass igjen. Så må dette stå å tørke.
Crewchiefen tok tidlig eftan i dag , godt å få slappet av litt i varmen også, og ikke minst i ferietid .
I morgen tidlig er det på'n igjen, så får vi satse på at bil og motor straks er klar for race med avgang onsdag.
18 Juli 2018, 20:06 | Kommenter »
Ting tar tid og ting koster flesk når det haster. Mye hastedeler har blitt bestilt fra USA , men vi er altså ikke i mål enda. Forferdelig kjedelig. Har fått satt inn en kamaksel vi hadde liggende,litt slitt, men verdiene blei ikke så langt unna der de skulle være allikevel. Den vi har brukt viste seg at hadde fått en smell i havariet i mai. Fikk målt den og det utgjorde 1,1 mm. Ny koster ca 15 000 kr ++ og den utgiften hoppet crewchiefen over nå. Den får heller være et prosjekt når vinteren kommer.
Nå var motor montert sammen og satt på plass i bilen. Nytt eksosanlegg var laget og i kveld skulle de prøvestarte. Fikk melding kort tid etter at det er noe som fortsatt ikke stemmer eller er som det skal. Fillern....får mer oppdatering når crewchiefen kommer hjem seinere i kveld. Antar at gode råd er dyre nå, og tida går svimlende fort mot onsdag 25. Juli, da skal nesa settes mot Gardermoen med racebilen på hengeren. Forhåpentligvis.
Nå var motor montert sammen og satt på plass i bilen. Nytt eksosanlegg var laget og i kveld skulle de prøvestarte. Fikk melding kort tid etter at det er noe som fortsatt ikke stemmer eller er som det skal. Fillern....får mer oppdatering når crewchiefen kommer hjem seinere i kveld. Antar at gode råd er dyre nå, og tida går svimlende fort mot onsdag 25. Juli, da skal nesa settes mot Gardermoen med racebilen på hengeren. Forhåpentligvis.
13 Juni 2018, 14:34 | Kommenter »
14 Mai 2018, 17:13 | Kommenter »
Det er tydelig at vi har en flott supportergjeng i ryggen når det gjelder vår Pickup 😊Etter oppfordring fra utrolig mange følgere så blei det i dag lagt ut kontonummer og vips nr i grupoen vår på Facebook. Vi antok denne sessongen som ferdig etter første stevne i Vårgårda i Sverige helgen som var, men våre trofaste fans mener noe annet 😊Det kommer bidrag inn via vips og crewchiefen og resten av teamet bøyer oss for deres bidrag. Dette betyr at det er MANGE som ønsker å se bilen på banen igjen så fort som mulig og at dette er med på å lette kostnadene for crewchiefen betraktelig 😊 ALL ære til dere for All støtte dere gir, enten i form av pengegaver eller reservering av t-skjorter. DERE er fantastiske og jeg skal love dere at sjefen sjøl gjør alt han kan for å vise seg verdig for deres tillit til han 😊Sammen med dere håper og tror vi at vi kan få bilen på banen i løpet av sesongen. Det eneste som kan gjøre det vanskelig er om leverandør ikke har på lager det vi måtte trenge 😊Så tusen tusen takk nok en gang 👍
13 Mai 2018, 13:02 | Kommenter »
Det var en sliten gjeng som kom hjem fra Vårgårda i natt. Crewchiefen hadde mange tanker i hodet der han kom inn av døra og stupte i seng.
I dag skal de prøve å demontere og prøve å finne ut hvor mye som er ødelagt og eventuelt prøve å finne ut hva som er årsaken til havariet.
Kan det være de to tireshakene som gjorde utslaget? Det er utrolig krefter i sving når dekkene begynner å riste så grusomt utover og den ene gangen var det så ille at Fredrik valgte å stoppe bilen på banen.
Det kan være feil i produksjon av en del og det kan også være montert feil....Ingen veit med sikkerhet hva som er årsaken enda.
MEN...vi skal være utrolig glad for at ikke motoren låste seg med en omdreining på rundt 7000 over mål, da hadde det ikke vært noe pent syn og vi tør ikke tenke tanken på hva som kunne skjedd med driveren vår.
Det gikk bra og vi er glad for det.
Kostnadene dette vil komme på er også uvisst, men er det totalhavari kan det komme opp i 150000 kr for å få den på banen igjen og DA vil det ta lang tid før dere ser Norges raskeste pickup i sin fulle pryd på banen, desverre :(
Undertegnede skal opp i verkstedet og ta en titt sammen med gutta og sondere stemningen der oppe.
Vi må krysse fingrene og samtidig så håper vi at det er noen som forbarmer seg over oss med spons. Vi leter og leter etter sponsorer.
Marita har tatt noen bilder fra depoet og noen fra oppliningen i helga. Bilder av løpene har hun ikke fått tatt, for hu skal jo løpe utover banen også når Fredrik har varmet dekk og få han tilbake til start der Crewchiefen står og dirigerer i rett spor :)
Men ta en titt under sessongen 2018 og heng med.
Vi skal holde dere oppdatert om hvordan det går framover :)
Samtidig vil vi takke alle dere som har reservert t-Shirts for 2018, det varmer :)
Tusen takk nok engang!
I dag skal de prøve å demontere og prøve å finne ut hvor mye som er ødelagt og eventuelt prøve å finne ut hva som er årsaken til havariet.
Kan det være de to tireshakene som gjorde utslaget? Det er utrolig krefter i sving når dekkene begynner å riste så grusomt utover og den ene gangen var det så ille at Fredrik valgte å stoppe bilen på banen.
Det kan være feil i produksjon av en del og det kan også være montert feil....Ingen veit med sikkerhet hva som er årsaken enda.
MEN...vi skal være utrolig glad for at ikke motoren låste seg med en omdreining på rundt 7000 over mål, da hadde det ikke vært noe pent syn og vi tør ikke tenke tanken på hva som kunne skjedd med driveren vår.
Det gikk bra og vi er glad for det.
Kostnadene dette vil komme på er også uvisst, men er det totalhavari kan det komme opp i 150000 kr for å få den på banen igjen og DA vil det ta lang tid før dere ser Norges raskeste pickup i sin fulle pryd på banen, desverre :(
Undertegnede skal opp i verkstedet og ta en titt sammen med gutta og sondere stemningen der oppe.
Vi må krysse fingrene og samtidig så håper vi at det er noen som forbarmer seg over oss med spons. Vi leter og leter etter sponsorer.
Marita har tatt noen bilder fra depoet og noen fra oppliningen i helga. Bilder av løpene har hun ikke fått tatt, for hu skal jo løpe utover banen også når Fredrik har varmet dekk og få han tilbake til start der Crewchiefen står og dirigerer i rett spor :)
Men ta en titt under sessongen 2018 og heng med.
Vi skal holde dere oppdatert om hvordan det går framover :)
Samtidig vil vi takke alle dere som har reservert t-Shirts for 2018, det varmer :)
Tusen takk nok engang!
12 Mai 2018, 15:33 | Kommenter »
2018 modellen av t- skjortene !!
Sponset av Akama t-shirts som har fantastisk kvalitet i trykk og materiale!!
Kommer i salg en av de nærmeste dagene :)
11 Mai 2018, 21:07 | Kommenter »
Det var en lang dag her hjemme for tigermamma, sjøl om det er selskap i tre små ulldotter med lyd, mye lyd til tider. :)
Men endelig ut på kvelden tikket det melding inn fra Driveren sjøl, me bilde av tidtagingslappene.
Det hadde ikke gått så værst i dag faktisk. Banen er bare 201 meter og maks tid som er lovlig over målstreken er 4.80 sek.
Det første draget til Fredrik hadde en slutt tid på 5.234 sek og hastighet på 205,81 km/t over målstreken
Andre draget var enda bedre med slutt tid på 5,112 sek og hastighet på 220,98 km/t
Tredje draget var også bra med slutt tid 5,114 sek og en hastighet på 221, 72 km/t over målstreken.
Det fjerde draget gikk ikke bra i det hele tatt. Bilen fikk tireshake og han måtte stoppe ut på banen :/
Tireshake er altså enkelt forklart at dekkene ikke får feste i banedekket i det hele tatt og man har null kontroll over bilen. Kjedelig med en sånn avslutnning på dagen, men alikevel 3 gode drag i dag hvor han vant over motstander hver gang. Godt jobba til driver og crewchiefen :)
Men endelig ut på kvelden tikket det melding inn fra Driveren sjøl, me bilde av tidtagingslappene.
Det hadde ikke gått så værst i dag faktisk. Banen er bare 201 meter og maks tid som er lovlig over målstreken er 4.80 sek.
Det første draget til Fredrik hadde en slutt tid på 5.234 sek og hastighet på 205,81 km/t over målstreken
Andre draget var enda bedre med slutt tid på 5,112 sek og hastighet på 220,98 km/t
Tredje draget var også bra med slutt tid 5,114 sek og en hastighet på 221, 72 km/t over målstreken.
Det fjerde draget gikk ikke bra i det hele tatt. Bilen fikk tireshake og han måtte stoppe ut på banen :/
Tireshake er altså enkelt forklart at dekkene ikke får feste i banedekket i det hele tatt og man har null kontroll over bilen. Kjedelig med en sånn avslutnning på dagen, men alikevel 3 gode drag i dag hvor han vant over motstander hver gang. Godt jobba til driver og crewchiefen :)