20 Juli 2018, 21:42
Fredag var det å demontere toppen og prøve å finne ut feilen fra gårsdagen. Det var en metanol lekkasje...men hvor kom den fra? Crewchiefen oppdaget at lekkasjen kom fra en sprekk inn mot sprengblekket på innsuget.  Hvem i nærheten kunne sveise? Å det helst NÅ? En god venn av familien Gunnar Kaasa i Sandefjord var redningen. Det var bare å komme. Crewchiefen og farfar satte nesa mot Sandefjord . Ingen enkel sak å sveise i detta materialet, men Gunnar er en dreven kar og fikk det til.
Det blei seint denna kvelden også, men et nytt problem var ute av verden. Nå skulle det monteres fredag morgen.
Fredag dro crewchiefen tidlig opp i verkstedet og satte i gang. Da var allerede farfar på plass og hadde satt i gang.
Litt ut på dagen tikket det inn melding om at nå var det på plass igjen. Så får det tørke til lørdag morgen, før det blir en ny start på motoren. Vi får krysse fingra for at det nå er tett. 
Det blei også oppdaget en liten lekkasje i bakakselen ( joken ) og her måtte også noe gjøres. DEN muttern satt som et sant helvete, så det måtte brukes litt varme i håp om at den skulle løsne. Eller rettere sagt...Han fikk til slutt løsna den litt før den låste seg og da gikk den ikke å rikke hverken fram eller tilbake 🙈Da blei det litt varme på og med Tigermamma stående på bremsen,  fikk crewchiefen heldigvis løsna den. 
Så var det å gjøre reint og kline inn med guffe,  håpe det blei tett, og montere på plass igjen. Så må dette stå å tørke. 
Crewchiefen tok tidlig eftan i dag , godt å få slappet av litt i varmen også,  og ikke minst i ferietid . 
I morgen tidlig er det på'n igjen,  så får vi satse på at bil og motor straks er klar for race med avgang onsdag. 

Vær den første til å skrive en kommentar!
(*) Må fylles ut