Fredrik er mer enn klar for 1.drag på banen
Mange team på plata når det skal kjøres. Jens Petter sitter klar i bilen med stjerner på taket!
John Tore(hjelpemann hos Bjørn Romøren Hultberg) gir Fredrik" et lykke til tegn" før han skal ut på banen.
John Tore(hjelpemann hos Bjørn Romøren Hultberg) gir Fredrik" et lykke til tegn" før han skal ut på banen.
John Tore er ALLTID like blid han :)
Fredrik venter på at paret foran skal komme seg over så han kan varme opp dekkene :)
Fredrik har tråkket pedal og dekket er i ferd med å krølle seg før han drar utover og etterlater seg en stor røyksky :)
Fredrik har tråkket pedal og dekket er i ferd med å krølle seg før han drar utover og etterlater seg en stor røyksky :)
Det tar ikke mange sekundene før røyken begynner å velte fram bak bilen.Til stor glede for publikum :) Og ulempe for Crewchiefens lommebok! :D
Burning, Burning, Burning....langt utover banen:) Og farfar løper etter....
Farfar foran og Crewchief/pappa bak og dirigerer Fredrik tilbake til startplata i de samme oppvarmede sporene han har laget utover banen:)
Farfar foran og Crewchief/pappa bak og dirigerer Fredrik tilbake til startplata i de samme oppvarmede sporene han har laget utover banen:)
Der var tidtagingstreet tent og Fredrik drar utover banen, med en sluttid på 7,81 :)
Jens Petter Lindstrøm tar en titt på pluggene etter endt løp og beskjeden Crewchiefen fikk var "kjør på ei runde til med dissa" !
Chrewchiefen er like kosentrert i oppliningen som han er i depoet og på banen :)
Chrewchiefen er like kosentrert i oppliningen som han er i depoet og på banen :)
Oppvarmingen er i gang for fredagens første og eneste kvalrunde pga regn og mye venting.
Søndagens burnout blei på over 300 meter utover banen. Fredrik var så klar for å slå svenskene i 1. elemineringsrunde. Farfar måtte løpe langt i dag!
Tilbake på startplata gjør Crewchiefen den siste sjekk før Fredrik drar utover banen!
Tilbake på startplata gjør Crewchiefen den siste sjekk før Fredrik drar utover banen!
Crewchiefen stager inn Fredrik før Fredrik glir sakte mot "grana" og tenner en og en lykt før det braker løs!
Fredrik pleier bare ha hjulløft på vestre framhjul, men i elemineringa mot en svensk Impala kom begge hjula i lufta og smalt i bakken da Fredrik slapp gassen.
Men løpet var ikke kjørt av den grunn(noe det burde være) for han bak rattet kjente festet under hjula i landinga, tro til og fikk sluttid på 7.83 og ny personlig
hastighet opp i 290,66 kmt på bilen.
Det blir varmt inni den dressen inni bilen og litt ekstra luft er godt når han blir tauet tilbake til depoet av Chrewchiefen på sin kjente trehjuling :)
Det er veldig trangt å komme seg inn i depoet etter kjøring, så Chrewchiefen følger godt med på alt som kan krype og gå og legger en plan for å få
bilen raskt og enklest inn i depoet for en sjekk før neste runde skulle starte.Hvordan var det med forstillinga etter det hjulløftet tro?
Men løpet var ikke kjørt av den grunn(noe det burde være) for han bak rattet kjente festet under hjula i landinga, tro til og fikk sluttid på 7.83 og ny personlig
hastighet opp i 290,66 kmt på bilen.
Det blir varmt inni den dressen inni bilen og litt ekstra luft er godt når han blir tauet tilbake til depoet av Chrewchiefen på sin kjente trehjuling :)
Det er veldig trangt å komme seg inn i depoet etter kjøring, så Chrewchiefen følger godt med på alt som kan krype og gå og legger en plan for å få
bilen raskt og enklest inn i depoet for en sjekk før neste runde skulle starte.Hvordan var det med forstillinga etter det hjulløftet tro?