Fredag formiddag og det er klart for varmkjøring. Og tommel opp betyr vel at alt ser ut til å være OK. 

Så er det alvor. Ferdig påkledd og godt fastspent er det bare å konsentrere seg. 

Team Tiger nærmer seg start-området. I banen ved siden av gjør Jussi Piippolainen seg klar. 

Vanndammen er passert. Det er klart for burn-out.

Og er det noe Fredrik liker så er det å burne. Og Marita løper etter for å få dirigert ham tilbake i rett start-spor.

Så vinkes de to konkurrentene frem til start. Og hvilken runde det ble. Fredrik kom først i mål med slutt-tiden 8,4774 sekunder.

Og Jussi var ikke langt bak.  8,4792 sekunder var slutt-tiden hans. Det må man vel nesten kalle dødt løp..

Tilbake i depotet etter en ganske lang tur i retur-line

Fredrik syns ikke bilen går noe særlig bra, så det prøves å gjøre noen justeringer.

Det er klart for fredagens andre runde. Og siden det er midtsommer er midtsommerstangen pyntet på start. 

Selvfølgelig må det burnes litt nå også, og det til stor glede for både speaker og publikum.Men crew-chiefen's lommebok, den gråter.

Og igjen gjør Marita seg klar til å legge på sprang etter Fredrik.

 

De siste forberedelsene før start gjøres. 

Fredrik har tent første stage-lampe så nå er det bare å vente til konkurrenten også kommer inn.

Konkurrenten denne gangen var Mats Lusth. Men det ble ingen god runde. Pick-up vil liksom ikke og halvveis slo Fredrik bare av

og trillet i mål på over 12 sekunder. Hva er det som er galt ?

Det var ikke mer kjøring denne fredagen og resten av kvelden brukte crew-chiefen til å tenke og gruble og skru litt. 

Men da vi startet opp lørdag morgen var det om mulig blitt enda verre. Eksosen er glohet og det samler seg væske i eksosrøret.

Om det er methanol eller olje er vanskelig å si og etter et lite team-møte blir det bestemt at vi skal plukke fra hverandre motoren.

Vi er kvalifisert, så hvis vi finner ut hva det er, kan vi få prøvd oss en runde eller så i elimineringen på søndag. 

Og nå må alle bidra så godt de kan. Farfar er her i full gang med å fjerne gammel pakningssement.

Også Marita er satt til å fjerne gammel pakningssement. Det er viktig at alle flater er rene når det skal settes i sammen igjen.

Han kan ikke bare være fører. Han må være med litt som mekaniker også. 

Selv om vi ikke vet hva utfallet blir så er humøret på topp. 

Nå er alt satt sammen igjen og da er det bare å vente. Vi kan ikke starte opp før i morgen.

Jeg sover ikke, jeg skrur.... Noe av det siste som kommer på plass er oljetroa under bilen.

Søndag morgen og vi har startet opp. Men eksosen er fremdeles alt for varm og da er det bare å kaste inn håndkleet. 

Lenge etter at vi har stoppet sendes det røyksignaler ut av eksosen. Og det er ingen vits i å ta noen sjanser slik at vondt blir verre.

Da er det bedre å pakke sammen og reise hjem. Det blir nok noen dager med grubling og skruing for å finne ut hva det er som er galt.

Neste store stevne er Gardermoen, men før det har vi bestemt oss for å ta en tur til Fyresdal 13 og 14 juli. Det var egentlig ment som en

liten kosetur, men nå blir den kanskje litt viktigere enn først tenkt. Det er nå eneste muligheten vi har til å få prøvekjørt bilen før vi skal på 

Gardermoen. Så følg med oss. Vi skal prøve å holde dere oppdatert.