Noen blinkskudd fra Drag Challange 2015
Vi har noen fantastisk flinke fotografer både på plata og langs med banen under hvert løp.
En av disse er Patrik Jacobsson . Han har masse bilder av de fleste bilene og syklene som kjører
og de kan du finne på siden www.racebilder.nu
På forespørsel så har vi vært så heldig å få publisere bildene han har tatt av Fredrik på forskjellige stevner,både fra i år og tidligere år. Masse flotte blinkskudd av en dyktig fotograf :)

 


Drag Challenge Gardermoen
31. juli - 2. august
I månedsskifte juli - august var vi klare for årets for vår del første løp på Gardermoen.Vi kom opp fredag kveld og fikk installert oss og godkjent bilen. Vi trodde vi hadde funnet feilen vi har slitt med i hele år, og det viste seg at motoren ikke fikk nok metanol. Dette skulle nå være rettet på. Denne helgen hadde vi også fått med oss hjelp fra Vestlandet, Knut Gunnar. Vi våknet til regn lørdag morgen, men var lovet bedring utover dagen. Og da klokken var litt over 1300, var det Team Tigers tur. Det kjøres 400 m på Gardermoen, og da er indeksen i Super Comp 8,90. Fredrik dundret i mål til 8,94, og med det la han seg i tet fra første runde. De tidligere feilene merket vi ikke noe til, men det hadde oppstått et nytt problem. Vi hadde lekkasje, og det viste seg at metanol-tanken hadde sprukket i sveisen. Vi fikk lånt sveiseutstyr hos super-twin topfuel bike-føreren Trond Høiberget og heldigvis hadde Gunnar Kaasa tid til å hjelpe oss med sveisingen. Så når det var klart for andre runde, var ogsåTeam Tiger klare på startstreken. Det gikk ikke like fort denne runden og også starten var litt dårligere, men alt funket. Noe av grunnen til at starten ikke var så god, var at dekkene var helt nedslitt. Fredrik hadde fått noen kompiser på besøk, og guttene hev seg på og fikk lagt om dekkene før dagens siste runde. Og det virket som det hjalp! 8,80 i lørdagens siste runde er en real break-out, men det gjorde ikke så mye når det bare går fort. Denne lørdagen satte Fredrik 3 personlige rekorder. Raskeste 400 m noen gang med 8,803 i slutt-tid, Høyeste hastighet noen gang med 252,63 km/t. Samt beste 60-fot -tid noen gang med 1,227 sekunder. Nå var det bare å glede seg til sondagens kjøring. Men for å være på den sikre siden ble det foretatt oljeskifte. Og oljen var super-fin.Det var nesten ikke metanol i den og også veldig lite sppon-biter, så dette så bra ut. Det regner om natten, men de kommer i gang med kjøringen ganske tidlig på søndag. Arrangøren tar ingen sjanser og begynner rett på elimineringen. Vi er i en liten klass. bare 5 startende, så de andre klassene må kjøres ned en del før det er vår tur. Så først når klokken nærmer seg 1700 entrer Team Tiger banen. Vi skal møte en annen unggutt, nemlig Eskild Rolstad. De to guttene har kjempet mot hverandre i mange år, og da det blir litt ventetid, får de også tid til å prate sammen. Og de blir vel nærmest enige om å kjøre det bilene tåler. Så når startlyset endelig er grønt, tråkker de gassen i bunnen. Fredrik kommer i mål på 8,24 med 265 km/t. Nok en gang personlige rekorder, men det er jo også en real break-out. Også Eskild kjører for fort, men han går videre siden han ikke kjørte fullt så fort som Fredrik. Men det var ingen sure miner selv om helgen var over. Bilen gikk og den gikk fort og både sjåfør og crew-chief var kjempe-fornøyde da de kom tilbake til depotet. Hadde ikke ørene stått i vegen hadde gliset gått rundt på de begge. Så var det bare å pakke sammen. Vegen hjem er ikke så lang og nå kan vi bare glede oss til neste løp på Lindesberg.  


Det er en spent gjeng som gjør seg klare til lørdagens første runde. Det har liksom ikke helt gått Team Tigers veg til nå i år.
Fredrik holder tomlene opp for at det skal gå bra denne helgen.
Så gjøres det klart til helgens første burn-out.
Dette løpet var det crew-chiefen selv som la ut på løpetur for å få poden tilbake på rett start-spor
Det ble er bra åpning med 8,94 i slutt-tid på første runde. Det var ledelse her og nå, men det holdt "bare" til er 3. plass før elemineringen begynte.
Gunnar Kaasa var grei og hjalp oss med sveisingen når metanol-tanken ble lekk.
Alle må hjelpe til for at vi skal bli klare til neste runde.
Tøffingen !
Å pakke fallskjerm er en kunst og ikke alltid like lett å få til. Men med 3 generasjoner i gang bør det være mulig å få et bra resultat.
Snart klart for runde 2 og det haster å få satt alt sammen sammen igjen.
 Vi ble klare og så er Team Tiger på veg til en ny runde. 
Dårlige dekker til tross, det må burnes litt. I denne runden er det Gideon Liljegren vi møter