Det var en spent gjeng som gjorde seg klar til lørdagens første runde. Var problemet vi har slitt med i hele år nå løst??

Og det virket det som det var. Selv om reaksjonstiden var litt dårlig, så var slutt-tiden på 5,33 helt greit. Det kjøres bare 200 m i

Fyresdal og da er dial-in-tiden 4,80, men den tiden er det vanskelig for oss å nå. Håpet var å komme ned på ca 5.0 sek denne helgen.

Marita hadde ansvaret for trehjulingen denne helgen og gjør seg klar til å reise ned for å hente Fredrik tilbake. 

,Og her kommer gjengen i retur. Thomas fikk også være med på turen. 

Det var ikke lenge mellom hver runde og med hjelp av en vifte klarte også vi å få kjølt ned gearkassen såpass at vi kunne være med 

hele veien. Her er det en konsentrert sjåfør som gjør seg klar til dagens andre runde.

Etter burn-out stormer teamet til for å gjøre sine oppgaver før start. Og denne runden ble reaksjonstiden til Fredrik mer som den 

pleier å være. 0,089 sek er en bra reaksjonstid i Pro Street.

Farmor og farfar står og venter klare til innsats når trioen kommer i returline. 

Etter to runder var det klart for en liten sjekk, men bare vanlig service. For det var en ganske lettet crew-chief som kunne 

konstantere at problemet vi har slitt med til nå i år er løst. 

Etter en liten regnskur og litt mat var det klart for nok en runde. Og for å komme ut av depotet er det rå muskelkraft som gjelder. 

Og Fredrik varter opp med den ene burn-outen etter den andre til stor applaus fra både speaker og publikum. Og Marita gjør seg 

klar til å løpe etter for å dirigere ham tilbake på plass. 

 Ingen bil å se, men de er i røyken en plass. Og det tar aldri lang tid før han er tilbake igjen. 

Vi har en blid og fornøyd sjåfør og han depper ikke om tidene ikke er helt der de skal. For det vil seg ikke helt. Det er ikke noe galt, 

det går bare ikke fort nok. Farten er ca 220 km/t, men feste er ikke helt på topp og mål kommer veldig fort, så tidene blir ikke helt det

vi håpet på. 

Thomas hadde ansvaret for lufttrykket i bakhjulene denne helgen, en jobb han utførte helt utmerket. 

Vanndammen er passert og det er klart for nok en burn-out. Det ble hele 5 runder denne lørdagen og det er sjelden vi klarer det på 

en dag. Men det er gøy når det er mye kjøring. 

Det har blitt søndag og farfar venter på at Marita skal få loset Fredrik tilbake til start.

Tilbake i depotet må også sjåføren trå til når bilen skal inn på plass.

En av farfar sin arbeidsoppgaver er å fylle drivstoff og her får han en hejlpende hånd av farmor. Merkelig nok gikk det mye mindre 

methanol denne helgen enn det pleier å gjøre uten at det var noen som skjønte hvorfor. 

Søndag var det lagt opp til 2 kvalifiseringsrunder før elimineringen skulle begynne. Og som eneste startende i Pro Street var Fredrik

også sikret en plass videre. For som han selv sa: "Vinner jeg ikke denne helgen, så legger jeg opp!" Dermed ble det hele 5 runder 

også på søndag og til slutt kunne Fredrik hente pokalen.