8 August 2016, 14:36
Teamet ankom etappevis Gardermoen onsdag 3.august og rigget opp for en langhelg på den nye banen som var laget i stand:) Vi var megaspente på hvordan bilen ville gå, men både Crewchief, team og ikke minst Driver Fredrik var mer enn klare!
Torsdag kom og det blei mye venting. Regn og over 250 team på plass gjorde sitt denne dagen, men da klokka blei 18.35 denn dagen var det vår tur.
Fredrik tok en sparsommelig burnout før han skulle over. Det var tross alt første drag etter motorhavaroet vi hadde på Hagfors for 2 uker siden.
Han tro til og hastigheten kom opp i 255 kmt og sluttid på 8,1 sek etter 402 meter! Vi var fornøyd med første draget men hadde som mål å komme det på 7 tallet i sluttid denne helga :)
Målet i sin helhet er å få en toppfart på 300 kmt og sluttid på 7.6 sek på 402 meters bane. Det er tøøe tak for en 70 model Chevy Pickup stepside med original hytte!!!
Vi rakk akkurat å komme over banen denne torsdags kvelden før regnet kom nok engang, så da blei det desverre ikke mere kjøring. Synd da det var disp til å kunne kjøre til kl 22 denne kvelden.
Fredag blei det også mye venting både pga regn og mange team som skulle kjøre. Vi kjører Pro Street og var siste klasse ut på lista.
Først kl 18.30 denne kvelden også blei det vår tur.
Fredrik tro til med en litt lenger burnout og oppvarming og farfar måtte løpe litt lenger for å få dirigert han tilbake. Fredrik sitter jo så fastspent at han kun kan se rett fram så det er greit å bli dirigert.
Fredrik tro til når lysene på grana begynte å lyse og jubelen stod i "taket" når han var i mål.
Han kjørte på 7,81 sek over mål og hastigheten var på 242 kmt. VI HADDE KOMMET OSS NED PÅ 7 TALLET allerede på det på det andre draget denne helga! Wiiiiiiii.....Helt suverent!
Lørdagen gikk bort i regn,regn og atter regn. Til tider denne helga hadde noen små innsjøer i depoene sine og andre var så uheldige at de hadde hele dødehavet innom. Det var forferdelig til tider.
Lørdag ventet vi også søsteren til Fredrik oppover. Kl 12.30 dro hu fra Lyngdal ovenfor Kongsberg, men kl 17 stod hun forsatt fast på Lysaker pga flom i Oslo og Bærum og måtte snu. Hun hadde brukt en time på 600 meter ved Lysaker og valgte til slutt å snu ved første mulighet. Var ei ganske oppgitt jente som ikke fikk besøkt familien sin denne kvelden:(
Så kom søndag. Førermøtet var satt til kl 7.30 på morningen og kjøringen skulle starte kl 8. Det blei utsatt til kl 9 da de ikke hadde startet med å tørke banen enda da førermøtet var.
Så kom det noen en runde eller to med regn og og godt utpå formidagen startet løpet.
Klokka nærmet seg 13 når det var vår tur denne dagen og vi skulle ut i første elemineringsrunde mot en svensk chevy Impala. RÅTT! To virkelig tunge biler skulle møte hverandre og spenningen var til å ta og føle på.
De inntar hver sin plass og signalet går for at de kan varme opp dekka og burne seg utover!!
FREDRIK TRO TIL OG DRO EN BURNOUT 3-350 METER utover banen :)) Snakk om å virkelig gi publikum litt show på tribunene!!
Fredrik og publikum storkoste seg, mens crewchefen/pappa rister litt oppgitt på hodet mens han tenker "spar de slicksa littegrann da" :D
Tilbake til start stager Impala'n og Fredrik inn. Signalet kommer og Fredrik trår pedalen inn som han aldri har gjort tideligere. Bilen går rett opp , Fredrik blir overraska sjøl og slepper bgassen litt kjapt og bilen klasser i bakken. Løpet er kjørt tenker vi, for etter en sånn bråstopp med gassen skal han ABSOLUTT IKKE trå på igjen. Men Fredrik merka fort at bilen satt som støpt og ga det vi kaller "pedal to the metal" og bilen skøyt utover banen.
FOR EN JUBEL!!! Han kom i mål i 290,66 kmt på tiden 7,83.
Ja hadde smilet kunnet gå rundt så hadde det gjort det på både team og tilskuere. For et løp, men hvordan lå det an med forstillingen på bilen nå tro? DET var det spørsmålet som rørte seg i hodet til oss andre på vei tilbake til depoet.
Forstillingen holdt. Noen oljelekkasjer hadde dukka opp, som Crewchiefen fikk tetta mens vi venta på neste tur ut! Vi var nok engang mer enn klare for en runde til. Bilen går jo knallbra!
Men når klokka var rundt 17 blei resten av stevnet avlyst pga regn og det blei desverre ingen finalehit på noen team denne helgen!
Forferdelig trist for alle som var påmeldt og ikke minst for alle tilskuere som hadde tatt turen for å se!
Men sum sumarus så er vi mer enn fornøyd med helgens resultater. Vi har nått 7 tallet , Vi nærmer oss målet på 300 km/t . Det føles deilig når jeg tenker på det presset Crewchiefen hadde de siste 2 ukene før dette stevnet.
I dag, mandag ettermiddag, setter crewchiefen fingrene ned i motoren igjen, legger hodet i bløt, og går over absolutt alt under panseret, fram til neste stevnet som er på Tierp Arena om under 2 uker!
Å EN TING TIL FØR VI RUNDER AV:
VI HAR FORTSATT NORGES RASKESTE PICKUP!
Torsdag kom og det blei mye venting. Regn og over 250 team på plass gjorde sitt denne dagen, men da klokka blei 18.35 denn dagen var det vår tur.
Fredrik tok en sparsommelig burnout før han skulle over. Det var tross alt første drag etter motorhavaroet vi hadde på Hagfors for 2 uker siden.
Han tro til og hastigheten kom opp i 255 kmt og sluttid på 8,1 sek etter 402 meter! Vi var fornøyd med første draget men hadde som mål å komme det på 7 tallet i sluttid denne helga :)
Målet i sin helhet er å få en toppfart på 300 kmt og sluttid på 7.6 sek på 402 meters bane. Det er tøøe tak for en 70 model Chevy Pickup stepside med original hytte!!!
Vi rakk akkurat å komme over banen denne torsdags kvelden før regnet kom nok engang, så da blei det desverre ikke mere kjøring. Synd da det var disp til å kunne kjøre til kl 22 denne kvelden.
Fredag blei det også mye venting både pga regn og mange team som skulle kjøre. Vi kjører Pro Street og var siste klasse ut på lista.
Først kl 18.30 denne kvelden også blei det vår tur.
Fredrik tro til med en litt lenger burnout og oppvarming og farfar måtte løpe litt lenger for å få dirigert han tilbake. Fredrik sitter jo så fastspent at han kun kan se rett fram så det er greit å bli dirigert.
Fredrik tro til når lysene på grana begynte å lyse og jubelen stod i "taket" når han var i mål.
Han kjørte på 7,81 sek over mål og hastigheten var på 242 kmt. VI HADDE KOMMET OSS NED PÅ 7 TALLET allerede på det på det andre draget denne helga! Wiiiiiiii.....Helt suverent!
Lørdagen gikk bort i regn,regn og atter regn. Til tider denne helga hadde noen små innsjøer i depoene sine og andre var så uheldige at de hadde hele dødehavet innom. Det var forferdelig til tider.
Lørdag ventet vi også søsteren til Fredrik oppover. Kl 12.30 dro hu fra Lyngdal ovenfor Kongsberg, men kl 17 stod hun forsatt fast på Lysaker pga flom i Oslo og Bærum og måtte snu. Hun hadde brukt en time på 600 meter ved Lysaker og valgte til slutt å snu ved første mulighet. Var ei ganske oppgitt jente som ikke fikk besøkt familien sin denne kvelden:(
Så kom søndag. Førermøtet var satt til kl 7.30 på morningen og kjøringen skulle starte kl 8. Det blei utsatt til kl 9 da de ikke hadde startet med å tørke banen enda da førermøtet var.
Så kom det noen en runde eller to med regn og og godt utpå formidagen startet løpet.
Klokka nærmet seg 13 når det var vår tur denne dagen og vi skulle ut i første elemineringsrunde mot en svensk chevy Impala. RÅTT! To virkelig tunge biler skulle møte hverandre og spenningen var til å ta og føle på.
De inntar hver sin plass og signalet går for at de kan varme opp dekka og burne seg utover!!
FREDRIK TRO TIL OG DRO EN BURNOUT 3-350 METER utover banen :)) Snakk om å virkelig gi publikum litt show på tribunene!!
Fredrik og publikum storkoste seg, mens crewchefen/pappa rister litt oppgitt på hodet mens han tenker "spar de slicksa littegrann da" :D
Tilbake til start stager Impala'n og Fredrik inn. Signalet kommer og Fredrik trår pedalen inn som han aldri har gjort tideligere. Bilen går rett opp , Fredrik blir overraska sjøl og slepper bgassen litt kjapt og bilen klasser i bakken. Løpet er kjørt tenker vi, for etter en sånn bråstopp med gassen skal han ABSOLUTT IKKE trå på igjen. Men Fredrik merka fort at bilen satt som støpt og ga det vi kaller "pedal to the metal" og bilen skøyt utover banen.
FOR EN JUBEL!!! Han kom i mål i 290,66 kmt på tiden 7,83.
Ja hadde smilet kunnet gå rundt så hadde det gjort det på både team og tilskuere. For et løp, men hvordan lå det an med forstillingen på bilen nå tro? DET var det spørsmålet som rørte seg i hodet til oss andre på vei tilbake til depoet.
Forstillingen holdt. Noen oljelekkasjer hadde dukka opp, som Crewchiefen fikk tetta mens vi venta på neste tur ut! Vi var nok engang mer enn klare for en runde til. Bilen går jo knallbra!
Men når klokka var rundt 17 blei resten av stevnet avlyst pga regn og det blei desverre ingen finalehit på noen team denne helgen!
Forferdelig trist for alle som var påmeldt og ikke minst for alle tilskuere som hadde tatt turen for å se!
Men sum sumarus så er vi mer enn fornøyd med helgens resultater. Vi har nått 7 tallet , Vi nærmer oss målet på 300 km/t . Det føles deilig når jeg tenker på det presset Crewchiefen hadde de siste 2 ukene før dette stevnet.
I dag, mandag ettermiddag, setter crewchiefen fingrene ned i motoren igjen, legger hodet i bløt, og går over absolutt alt under panseret, fram til neste stevnet som er på Tierp Arena om under 2 uker!
Å EN TING TIL FØR VI RUNDER AV:
VI HAR FORTSATT NORGES RASKESTE PICKUP!
Vær den første til å skrive en kommentar!