4 August 2016, 15:35
Lørdag 16.juli var det siste dagen i Hagfors for team-tiger. Elemineringsrundene var i gang og Fredrik dro seg videre etter første eleminering. Så var det vel i neste runde det sa "bang" på startstreken. Fredrik kjente smellet i baken under setet og de gjorde ikke noe forsøk på å starte den igjen. I depoet fant Crewchiefen ut at det var registeret som var røket :( Løpet var kjørt for Fredrik og litt surt da de var kommet så langt som til semifinalen denne helga. Men teamet pakket sammen og dro hjem. Søndag dro en noe nervøs og spent Crewchief opp i verkstedet for å kikke. Når toppene skulle av gikk Crewchiefen vekk og det var Fredrik og tigermamma som kikket forsiktig under lokket. Hva ville møte oss? Vi har noen ventiler i titan og Chrewchiefen tenkte skrekk og gru hvis de hadde gått ad dundas. Men de hadde jammen holdt gitt!! Skuldrene kunne senke seg et hakk og ventilene kunne tas ut og sjekkes. 6 av 8 ventiler var ødelagt og blei bestilt fra Usa med express med register. Men man er jo ikke så heldig å få alt på en plass så det måtte bestilles fra flere leverandører.
Da beskjeden om uhellet kom lørdag ettermiddag fant tigermamma i teamet ut at her måtte det gjøers noe! Dette var motor nr 2 på bare 2 sessonger og nå var den havarert også. Veldig mye tid og ikke minst penger var lagt i disse motorene av Crewchiefen og gode råd var dyre.
Vi har kun EN sponsor, som støtter oss med pengegave, t-skjorter og team-klær og som vi setter umåtelig stor pris på, men det ville ikke være nok til å dekke de utgiftene vi nå hadde fått.
Etter utallige oppfordringer om kronerulling på racebilen for å få inn sponsorgaver blei satt ut i livet søndag 17.juli via facebook og responsen lot ikke vente på seg <3
Penger tikket inn fra fjern og nær og kontoen økte og økte. Det viste seg nemlig at det var VELDIG MANGE som ønsket Norges Raskeste Pickup tilbake på banen denne sessongen.
Tigermamma var rørt til tårer når hun formidlet hva hun hadde begitt seg ut på til Crewchiefen og Driver og det var en rørt Fredrik som blei filmet live i verkstedet og takket for all hjep som til da hadde kommet inn. Det er stort for hele teamet å se slik giverglede og engasjement fra tilhengere!
Sjøl om penger tikket inn, kunne ikke Crewchiefen love at bilen ville være klar for Gardermoen torsdag 4.august. Det kom an på hvor raske de var i Norge med å få delene som kom fra Usa hjem hit.
De siste delene kom i siste liten før en allerede planlagt "ferie" stod for døra. Det var nesten bagateller som stod igjen når vi var tilbake.
Men mandag 1.august når motoren skulle startes skjedde det vi minst ventet! Vi hadde metanollekkasje flere steder under oppstart. Dette hadde ikke vært i Crewchiefens tanker når han monterte fra hverandre motoren , ei heller under monteringen. 
NÅ var iallefall gode råd dyre, for det var to dager til avreise og nye repsett for kran og div ville ikke rekke fram til vi skulle dra.
Tirsdag morgen var Crewchiefen tidlig oppe og dro på jakt etter deler som kunne brukes og tirsdag kveld var ALT på stell, NOK EN GANG!
Han har jobba som en helt, lite søvn, mange tanker, tidspress og et ganske stort press for å ikke skuffe alle dere som hadde vært med på kronerullinga på facebook. Det har vært forferdelig tøffe 14 dager for han, men han kom i mål og vi er utrolig stolt av han alle sammen! Team tiger hadde ikke eksistert uten den innsatsen han gjør for å holde bilen i gang.
Vi fikk inn 14611 kr på kronerullingskontoen før stevnet, pluss 4800 kr i kontanter før stevnet. Totalt 19411 kr.
TUSEN HJERTELIG TAKK TIL DERE ALLE SAMMEN FOR BIDRAGENE!! DET VERDSETTES HØYT!

Om noen skulle ha lyst til å støtte oss videre så er kontoen åpen for bidrag. 
Bidrag kan settes direkte  inn på kontonummer 15942660038 eller via Wipps til 92639243. Kommer det inn noe via wipps så blir det direkte overført til racekontoen vår!!

De som følger Fredrik og Team Tiger veit at det blir brukt MYE dekk (som på fagspråket heter slicks)
under oppvarming av dekk på banen og for å glede publikum som ser på.
Skulle du kjenne noen som kunne tenke seg å sponse oss med slike dekk, så er det bare å si i fra! De koster noen tusen å kjøpe fra Usa og vi bruker 2-3 sett i løpet av en sesong. Det kommer an på hvor mange stevner som blir gjennomført!
Under vil dere finne en liste vi kunne tenke oss å finne sponsorer til, så hjelp oss å spre dette budskapet :) Etter helgens stevnet HAR VI FORTSATT NORGES RASKESTE PICKUP!


1. Sponsing av slicks (bakdekk)
2. Sponsing av påmeldingsavgifter og ekstra teambånd til stevner( gjennomsnitt 3.500 pr stevne ekskl     ekstra teambånd)  pluss strøm hvis det ikke er inkludert.
3. Sponsing av olje (motorolje)
4. Reiseutgifter til stevner i Norge og Sverige
5. Metanol ( Vi bruker rundt 20 liter pr drag på 402 meter)ca 20 kr pr liter
6. Vi er mellom 5 og 10 stk i teamet pr stevne så matutgiftene er høy i helgene når vi kjører
7. HAR DU NOE ANNET Å KOMME MED/FORESLÅ SOM SPONSING SÅ TA KONTAKT! :)

Som takk kan vi bidra med reklame fra Sponsorer!


Vær den første til å skrive en kommentar!
(*) Må fylles ut